עוגת אוראו קרה מפנקת וקלה להכנה ללא אפייה

גלית אוחיון

עוגת אוראו קרה
זמן עבודה: 30 דקות
משך הכנה: 0 דקות
כשרות: חלבי
רמת קושי: קל

עוגת אוראו קרה היא אחת העוגות הקלות והמפנקות שאני הכי אוהבת להכין כשמתחשק משהו מתוק בניחוח של מסיבה. אין צורך באפייה, היא עשירה בטעמים, והאוראו מתמזג לחלוטין עם הקרם הקרמי והקטיפתי. מה שמקסים בעוגה הזו זה לא רק שהיא מושלמת למי שאוהב מתוקים, אלא גם שכל הביסים נמסים בפה וגורמים לך לרצות עוד ועוד. בעיני, היא גם פופולרית כמנת קינוח קלילה לארוחת שישי המשפחתית – אף אחד לא יכול להגיד לה "לא".

זמן הכנה ורמת קושי

את רוב העבודה תסיימו תוך 30 דקות – כולל זמן ההתעסקות עם האוראו והשכבות. עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שצריך לפחות 4 שעות קירור במקרר כדי שהעוגה תתגבש ותהיה מושלמת למזוג.

העוגה הזו מתאימה לכל אחד, גם למי שלא מבלה זמן רב במטבח. היא כל כך פשוטה להכנה, והטיפים שלי יסייעו להבטיח שהכל יעבור כראוי בלי כל אתגר מיוחד.

רשימת מרכיבים

המתכון מספיק ל-8-10 מנות, מושלם לארוחה חגיגית או לכל אירוע בו אתם רוצים להרשים ולפנק את האורחים.

  • 250 גרם ביסקוויטים אוראו (בערך 2 חבילות), מפוררים לפירורים קטנים
  • 80 גרם חמאה מומסת
  • 500 גרם גבינת שמנת (משהו כמו 2 אריזות קטנות של גבינת שמנת קלאסית)
  • 250 מ"ל שמנת מתוקה
  • 100 גרם סוכר לבן
  • תמצית וניל – כף אחת
  • 150 גרם אוראו קצוצים – למילוי
  • 100 גרם אוראו שלמים או קצוצים (לקישוט מעל)

אופן ההכנה

  1. מפוררים 250 גרם אוראו בעזרת בלנדר או בשקית ניילון עבה עם מערוך, עד שמתקבלים פירורים דקיקים.
  2. ממיסים את החמאה ויוצקים אותה על פירורי האוראו. מערבבים היטב עד שהתערובת לחה ואחידה.
  3. משטחים את תערובת האוראו בתחתית תבנית עגולה קפיצית, בקוטר של 22 ס"מ, ומניחים במקרר לקירור כ-15 דקות.
  4. בינתיים, מכינים את הקרם: מקציפים את גבינת השמנת, הסוכר ותמצית הווניל במיקסר במהירות בינונית עד שהתערובת חלקה.
  5. מוסיפים בהדרגה את השמנת המתוקה וממשיכים להקציף עד שמתקבל קרם נימוח ואוורירי.
  6. מקפלים לתוך הקרם את האוראו הקצוצים (150 גרם), כך שהם ישתלבו יפה בתוך הקרם אך לא יישברו יותר מדי.
  7. מוציאים את התבנית מהמקרר, ושופכים את הקרם מעל בסיס האוראו המצונן. מיישרים בעדינות בעזרת מרית.
  8. מקשטים מעל עם עוד אוראו שלמים או קצוצים, להעשרת הצבע והמרקם.
  9. מכניסים את העוגה למקרר להתייצבות לכ-4 שעות לפחות, עדיף ללילה לשיפור המרקם.
  10. כשהעוגה קרה ויציבה, משחררים את הקפיץ בתבנית ומעבירים לצלחת הגשה יפה. פורסים בנחת ומגישים.

הערות ושדרוגים

למי מכם שרגיש לגלוטן, אני תמיד ממליצה להשתמש בביסקוויטי אוראו ללא גלוטן. הם זמינים בלא מעט מקומות היום, ותתפלאו לגלות שאין הבדל משמעותי בטעם, במיוחד כשמשלבים אותם בקרם. אפילו האורחים הבררנים ביותר לא יבחינו בהבדל.

אם אתם רוצים להוסיף עוד שכבת טעמים (ואני תמיד בעד), אפשר לשלב שכבת גנאש שוקולד מריר בין שכבת הקרם לתחתית האוראו. זה מוסיף מגע עמוק ושוקולדי שממיס את כל המושג של "עוגה קרה". אני גם אוהבת להוסיף מעט אגוזי מלך קצוצים אם אני מחפשת משהו קרנצ'י להפתיע את האורחים.

שאלות ותשובות

1. האם אפשר להשתמש במשהו אחר במקום גבינת שמנת?

כן, אפשר לשלב מסקרפונה במקום גבינת השמנת, זה נותן יותר רכות ועדינות בטעמים. אפשר גם להשתמש בגבינה לבנה יציבה, אך כדאי לסנן אותה קודם היטב.

2. כמה זמן אפשר לשמור את העוגה במקרר?

לרוב אני שומרת את העוגה עד 4-5 ימים במקרר, כשהיא מכוסה היטב בניילון נצמד או בקופסה סגורה. הקרם יישאר רענן והאוראו ישמור על הקרנצ'יות אם תדאגו לכסות אותה היטב.

3. האם אפשר להכין גרסה טבעונית של העוגה?

בהחלט! יש גבינות שמנת תחליפיות על בסיס קשיו או שקדים, שגם יעניקו טעם נהדר. במקום שמנת מתוקה, אפשר להשתמש בקצפת צמחית איכותית וטבעונית. לגבי האוראו – הם לרוב טבעוניים, אבל כדאי לוודא זאת על האריזה.

4. אני רוצה להכין גרסה דלת סוכר. יש לך המלצות?

אפשר להחליף את הסוכר במתכונים לבריזה טבעית כמו סוכר קוקוס או ממתיק מלאכותי, תלוי מה אתם מעדיפים. שימו לב שכדאי לשחק עם הכמויות כדי לא לאבד את המתיקות.

5. האם אפשר להקפיא את העוגה?

כן, העוגה יכולה לעבור הקפאה בצורה מצוינת. פשוט עוטפים היטב ומקפיאים. כדי להגיש, כדאי להוציא מהמקרר לפחות 30 דקות לפני ההגשה שהקרם יתרכך במקצת.

6. האם אפשר להוסיף פירות?

אוי, ברור – יש אפשרויות רבות! פירות יער קפואים וטריים משתלבים נהדר, במיוחד אם אתם רוצים להוסיף נגיעה של חמיצות לעוגה. אף אפשר לשים פרוסות של בננה מעל הקרם, לפני הקישוט באוראו.

7. האם אפשר להכין את העוגה הזו בתבניות אישיות?

בטח, זו אופציה ממש כיפית ומרשימה יותר בהגשה. פשוט משתמשים בכוסות אישיות, יוצרים את השכבות ממש כמו בעוגה הגדולה ובסוף מקשטים כל כוס בנגיעת אוראו כחלק מההגשה.

8. איך מפרידים היטב את האוראו מהקרם?

אם אתם מעדיפים, בקרמים ספציפיים אפשר להפריד חלק מהאוראו מהקרם הלבן – פשוט פותחים את העוגייה עם סכין דקה ומרחיקים בעדינות את הקרם. אני אישית מעדיפה להשאיר את העוגיות שלמות בעוגה כדי להעמיק את הטעם.

9. הבסיס לא מתייצב לי, מה לעשות?

אם הפירורים של הבסיס לא מתאחדים מספיק טוב, אפשר להוסיף מעט חמאה מומסת ולהעביר את תערובת הביסקוויטים למקרר לפחות 30 דקות. זה ייתן לה עוד זמן להתייצב ולהתקשות.

10. איך אפשר לשדרג את הקישוט של העוגה?

אפשר להוסיף סירופ שוקולד או קרמל מעל, או אפילו לפזר שוקולד מגורר. אני גם אוהבת לקשט עם אוראו שלמים בצורת פרחים סביב הגדולים – זה יוצר אפקט ויזואלי מיוחד שממש מושך עין.

אולי תאהבו גם:

עוגת שמרים לוטוס
עוגת שמרים לוטוס בתנור עם בצק אוורירי וממרח קרמלי ממכר
עוגת סולת כשרה לפסח
עוגת סולת כשרה לפסח בתנור עם שקדים וסירופ הדרים
עוגת טורט כושית
עוגת טורט כושית בתנור עם ציפוי שוקולד מבריק ומרקם רך ואוורירי
עוגת טארט אגסים
עוגת טארט אגסים בתנור עם בצק פריך וקרם שקדים נימוח
עוגת שקדים פיסטוק
עוגת שקדים פיסטוק בתנור עם מרקם נימוח וטעמים אגוזיים
עוגת 8 טעמים
עוגת 8 טעמים בשכבות עם שוקולד, קרמל, פירות ופרלינה – מושלמת לאירוח
טארט מנגולד
טארט מנגולד בתנור עם גבינות רכות ובצק נימוח
עוגת שזיפים קלה וטעימה
עוגת שזיפים קלה בתנור עם קינמון וטעם נימוח ומאוזן