עוגת אוראו ללא אפיה מפנקת בהכנה פשוטה

גלית אוחיון

עוגת אוראו ללא אפיה
זמן עבודה: 30 דקות
משך הכנה: 30 דקות
כשרות: חלבי
רמת קושי: קל

אני זוכרת את הפעם הראשונה שהכנתי עוגת אוראו ללא אפייה עבור אירוע של המשפחה. הייתי צריכה משהו מהיר, פשוט ומעלף שירשים את כל האורחים. העוגה הזו הפכה מאז לריטואל קבוע בכל פעם שאני מחפשת מתכון שיגרום לכולם לעצור ולהגיד "וואו!". השילוב של שכבות ביסקוויטים פריכים עם קרם אוורירי ונמס בפה פשוט לא עוזב לכם את המחשבות.

זמן הכנה ורמת קושי

את רוב העבודה תסיימו תוך 30 דקות, שזה בדיוק הזמן להיכנס לאווירה קלילה ומהנה במטבח. עם זאת, העוגה מצריכה לפחות שעתיים במקרר כדי להתייצב ולהגיע למרקם האידיאלי. הבונוס? בזמן שהעוגה במקרר, אתם חופשיים לעשות מה שבא לכם!

המתכון הזה מושלם גם למתחילים שביניכם שלא אוהבים להתעסק יותר מדי במטבח. אין פה אפייה, כך שכל מה שצריך זה לעקוב אחרי ההוראות ולקבל תוצאה מושלמת בלי הרבה דאגות.

רשימת מרכיבים

המתכון מספיק ל-8 סועדים, והוא מושלם לארוחות שישי או לכל אירוח אחר כשאתם רוצים להרשים במינימום מאמץ ומקסימום טעם.

  • כ-36 עוגיות אוראו (3 חבילות בינוניות)
  • 100 גרם חמאה מומסת
  • 500 מ"ל שמנת מתוקה להקצפה
  • 100 גרם אבקת סוכר
  • 250 גרם גבינת שמנת 30%
  • 1 כף תמצית וניל
  • 50 מ"ל חלב
  • שברי עוגיות אוראו נוספים לקישוט

אופן ההכנה

  1. התחילו בלהכין את הבסיס: טחנו במעבד מזון כ-24 עוגיות אוראו (2 חבילות) עד שהן הופכות לפירורים עדינים. הוסיפו 100 גרם חמאה מומסת וערבבו עד שהפירורים מתאחדים בצורה מושלמת. העבירו את התערובת הזו לתבנית עגולה בגודל 24 ס"מ ורפדו את התחתית ושולי התבנית בלחץ קל. הכניסו למקרר להתייצבות.
  2. עכשיו נעבור לשכבת הקרם: בקערה גדולה, הקציפו 500 מ"ל שמנת מתוקה עם 100 גרם אבקת סוכר עד לקבלת קצפת יציבה ורכה. ערבבו בעדינות עם 250 גרם גבינת שמנת ותמצית וניל. הקפידו לא לערבב יותר מדי כדי שהקרם יישאר אוורירי ונימוח.
  3. לסיום, שברו את 12 העוגיות הנותרות לחתיכות גסות והוסיפו לתוך קרם הגבינה. עכשיו אפשר למזוג את הקרם המעלף על הבסיס שהכנו קודם. יישרו היטב את הקרם והכניסו את העוגה למקרר לשעתיים לפחות (עדיף אפילו יותר אם יש לכם סבלנות!).
  4. לפני ההגשה, קשטו בשברי עוגיות אוראו נוספות מעל, ותוכלו לשדרג עם מעט סירופ שוקולד אם מתחשק לכם עוד קצת פינוק.

הערות ושדרוגים

בגרסה לרגישים לגלוטן, אני ממליצה להשתמש בעוגיות אוראו ללא גלוטן. עשיתי את זה כמה פעמים והתוצאה תמיד נהדרת. מפתיע לגלות עד כמה העוגה שומרת על המרקם המדהים שלה ושהאורחים בכלל לא מרגישים בהבדל.

כשהייתי באמצע הכנה לאירוע חגיגי פעם אחת, נזכרתי שאין לי מספיק עוגיות אוראו לקישוט, אז הוספתי שכבת גנאש שוקולד למעלה, והתוצאה הייתה מעלפת. הגנאש נתן עומק לעוגה והפך אותה ליותר מפנקת ומיוחדת. מאז, זה לגמרי חלק מהגרסה שלי למתכון בכל פעם שאני רוצה להרשים קצת יותר.

שאלות ותשובות

1. האם אפשר להשתמש בעוגיות אחרות במקום אוראו?
במרבית המקרים כן. אפשר בהחלט להשתמש בכל עוגיה שתרצו שתתאים לפריך של הבסיס. עם זאת, עוגיות אוראו הן האידיאליות בגלל השילוב המושלם בין הטעם הקרמי שלהן למרקם הפצפוצי, כך שאם תבחרו עוגיות אחרות, חשוב לוודא שהן שומרות על המרקם הרצוי במלית.

2. איך אפשר לעשות את העוגה קצת פחות מתוקה?
אם אתם רוצים להוריד מהמתיקות, אפשר להוריד את כמות אבקת הסוכר בקרם לכ-50 גרם. בנוסף, אפשר לשקול להשתמש בעוגיות אוראו "מופחתות סוכר" (שהן גם אופציה נהדרת).

3. האם הקצפת חייבת להיות יציבה מאוד?
הקצפת בהחלט צריכה להיות יציבה, אבל לא קשה מדי. אתם רוצים קצפת שתישאר אוורירית כדי שהעוגה תהיה נימוחה בפה ולא כבדה. אם מגלים שהקצפת התייצבה יותר מדי, פשוט ערבבו בעדינות עם כף.

4. האם אפשר לשמור את העוגה במקרר לאורך זמן?
העוגה נשמרת בקלות במקרר עד שלושה ימים. עם זאת, מומלץ לא לשמור אותה יותר כי האוראו עשוי לאבד מהפריכות שלו ולספוג לחות מהקרם.

5. האם אפשר להכין את העוגה בגרסה קטנה יותר?
כן בהחלט! הטיפ שלי הוא להשתמש בכוסות אישיות ולהרכיב שכבות קטנות יותר. ככה כל אורח מקבל קינוח אישי ויפהפה, והעוגה נשארת פריכה וטרייה.

6. האם העוגה מתאימה להקפאה?
כן, אבל לשמירה מירבית על המרקמים, אני ממליצה לא להקפיא את העוגה. ההקפאה עשויה לשנות את מרקם השמנת ולהפוך את הבסיס לפחות פריך.

7. האם אפשר להחליף את גבינת השמנת ברכיב אחר?
בהחלט אפשר להחליף את גבינת השמנת בגבינת מסקרפונה, שתעניק לעוגה מרקם חלק וקצת יותר קציפתי. רק שימו לב שכמות אבקת הסוכר עשויה להשתנות בהתאם לטעם האישי שלכם.

8. איך אפשר להפוך את העוגה ליותר חגיגית?
מי שמחפש גימור חגיגי ומרשים, אפשר להוסיף פירות טריים כמו תותים חתוכים מעל, או ליצור דגם אומנותי מקצפת בעזרת שקית זילוף. כל תוספת צבעונית תעשה פלאים!

9. מה אפשר לעשות אם הקרם לא מתייצב?
אם הקרם יצא רך מדי, שימו לב שיכול להיות שלא הקצפתם את השמנת המתוקה מספיק זמן. יש להקציף את השמנת עד שהיא יציבה מספיק, ולאחר מכן לקפל את הגבינה בעדינות. במקרי קיצון, אפשר להוסיף מעט ג'לטין מומס לחיזוק.

10. האם אפשר להשתמש בתבנית גדולה יותר מה-24 ס"מ?
כן, אפשר להשתמש בתבנית גדולה יותר, אבל אז העוגה תהיה נמוכה יותר. במקרה כזה אני ממליצה להכפיל את כמות הקרם כדי לשמור על השכבות המענגות עבות כמו שצריך.

אני מודעת לכמה המתכון הזה הולך לשגע אתכם ואת האורחים שלכם, אז אתם בהחלט מוזמנים לשתף את התמונה של יצירת המופת שלכם ברשתות החברתיות! יש לי תחושה שכולם ירצו את המתכון ברגע שתציגו את העוגה 🙂

אולי תאהבו גם:

עוגת שמרים לוטוס
עוגת שמרים לוטוס בתנור עם בצק אוורירי וממרח קרמלי ממכר
עוגת סולת כשרה לפסח
עוגת סולת כשרה לפסח בתנור עם שקדים וסירופ הדרים
עוגת טורט כושית
עוגת טורט כושית בתנור עם ציפוי שוקולד מבריק ומרקם רך ואוורירי
עוגת טארט אגסים
עוגת טארט אגסים בתנור עם בצק פריך וקרם שקדים נימוח
עוגת שקדים פיסטוק
עוגת שקדים פיסטוק בתנור עם מרקם נימוח וטעמים אגוזיים
עוגת 8 טעמים
עוגת 8 טעמים בשכבות עם שוקולד, קרמל, פירות ופרלינה – מושלמת לאירוח
טארט מנגולד
טארט מנגולד בתנור עם גבינות רכות ובצק נימוח
עוגת שזיפים קלה וטעימה
עוגת שזיפים קלה בתנור עם קינמון וטעם נימוח ומאוזן